close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הכל על רפורמה בביטוח בריאות ויתרונותיה כלפי המבוטחים

מערכת שורשה ניסן, תשפא18/03/2021

לפני מספר שנים, משרד האוצר הכריז על רפורמה בביטוח הבריאות בעקבות תלונות רבות שקיבל מלקוחות שגילו לפתע כי הם משלמים על ביטוחים כפולים

תגיות:
לפני מספר שנים, משרד האוצר הכריז על רפורמה בביטוח הבריאות בעקבות תלונות רבות שקיבל מלקוחות שגילו לפתע כי הם משלמים על ביטוחים כפולים, סיטואציה שנובעת בשל שיווק אגרסיבי בכל הקשור לביטוחי הבריאות וגם לחוסר תשומת לב. בעוד שלקוח החזיק בביטוח בריאות מסוים, סביר להניח שמקום העבודה שלו פתח לו ביטוח נוסף בקרן אחרת, וכך כדור השלג מתגלגל וגדל. המטרה של משרד האוצר הייתה לעשות סדר וליצור דפוס התנהלות חדש שימנע מצבים דומים בעתיד.

מהם התנאים החדשים שמציגה רפומה בביטוח בריאות
המומחים במשרד האוצר החלו לעבוד, ובמשך חודשים ארוכים
קראו באופן מעמיק את כל הפוליסות הקיימות של חברות הביטוח בארץ, שלפו מתוכן סעיפים אקוטיים והסירו סעיפים שראו כי אינם מסייעים למבוטחים ולעתים אף פוגעים בהם. כך החלה רפורמה בביטוח בריאות כשבסופו של דבר נוצר נוסח אחיד של פוליסת בריאות עבור כל חברות הביטוח, שכעת היו חייבות לזנוח את הנוסחים הישנים שברשותן ולעבוד בהתאם להוראות האוצר. כך, לאחר כניסתה של הרפורמה, לקוח המעוניין בפוליסה חדשה יהנה מתנאים משופרים. הנה כמה מהם:
• הכל יתנהל בשקיפות מלאה כך שהלקוח יידע כבר בהתחלה האם יש לו פוליסת בריאות ומה היא מכילה. בנוסף, חברת הביטוח תיידע אותו מדי חודש בחודשו על הסכום שירד מחשבון הבנק בגין אותה פוליסה.
• לקוח שמחזיק בפוליסה ישנה יקבל הכוונה שקופה, מקצועית וברורה מסוכן הביטוח, על מנת לברר האם כדאי לו לעבור לפוליסה חדשה או דווקא להמשיך לעבוד עם הפורמט הישן באם קיימים מספיק יתרונות בהסכם הפוליסה הקודם שברשותו. הלקוח יהיה זה שיקבל את ההחלטה הסופית והסוכן כמובן יבצע את השינויים הנדרשים באם יש כאלו.
• אם בעבר היה פער לעתים בין הפרסומים ובין מה שהלקוח מקבל בפועל מחברת הביטוח, הרי שכיום העלות תהיה מדויקת על פי ההסכם שהציעה חברת הביטוח בפרסומים ובשיווק, ובהצעת המחיר שהלקוח קיבל. לא עוד הפתעות, לא עוד פערים.
• זוכרים את הימים שסוכני הביטוח היו ממש לוחצים עליכם כדי שתתנו להם תשובה? ובכן, הימים האלה מאחורינו. כיום, הלקוח מקבל כמה ימים לעיין במידע ובהסכם שקיבל, ורק לאחר כמה ימים יקבל טלפון מסוכן ביטוח מורשה שישוחח עמו שוב על מנת לתת לו עוד הסברים במידת הצורך ולשמוע את החלטתו הסופית בנוגע להסכם. הפוליסה תופעל אך ורק לאחר שהלקוח אישר שכל המידע ברור לו לחלוטין.
• העלות תשתנה בהתאם לגילו של המבוטח ותהיה גם תואמת את גילו. בנוסף לכך, כל לקוח יהיה רשאי לקבל את החלטותיו על פי יכולותיו הכלכליות ועל פי שיקול דעתו.


חוסר וודאות? לא עוד
כעת כשאתם יודעים אודות רפורמה בביטוח בריאות הגיע הזמן לבדוק מה קורה אצלכם בפוליסה. זה הרגע ליצור קשר עם חברת הביטוח שלכם ולבצע בדיקה מקיפה של התנאים שברשותכם, האם הם רלוונטיים לימים אלו והאם כדאי לכם לשדרג את הפוליסה ולהוסיף לה סעיפים שתואמים את מצבכם הבריאותי, גילכם ופרמטרים נוספים. כשהכל מתנהל בשקיפות מלאה, אתם לא צריכים לחשוש! בואו להתייעץ עוד היום!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה